The first week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Willemijn Tilman - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Willemijn Tilman - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

06 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

Bon tardi!
Ik heb besloten een reisverslag bij te houden om jullie op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal doe en beleef! Op 31 januari begon het allemaal. We vertrokken om 7 uur met de trein vanuit Assen naar Schiphol. Ik was bang iets te vergeten maar daar heb ik tot nu toe nog niks van gemerkt. Mijn oma, ouders, broertje, zusje en nichtje gingen mee dus ik had wel gezelschap! Esmee was al in Groningen ingestapt dus die zouden we in de trein zien.
De reis naar Schiphol vloog eigenlijk voorbij. Op schiphol hebben we eerst onze ruimbagage weggebracht. Deze was gelukkig niet te zwaar, precies 22,8 kg wat 23 kg mocht zijn.
Vervolgens hebben we nog even gezellig koffie gedronken en voor dat ik het wist was het al tijd om afscheid te nemen. Dit was even moeilijk, omdat het een best gek idee is dat je iedereen 5 maand niet ziet. Nou, toen door de douane en na een half uurtje konden we al in het vliegtuig.
Met het opstijgen was ik bang dat mijn oren veel pijn zouden doen, maar dit viel gelukkig mee. De reis verliep verder prima, we konden films en series kijken of lekker onder je dekentje liggen. Verder krijgen we genoeg te drinken en te eten! Wat nog best lekker was ook.
Tegen het einde van de reis was het toch wel erg lang en kreeg ik last van hoofdpijn. Toen we er bijna waren: wauw dat uitzicht vanuit het vliegtuig. Heel mooi.
Toen we uit het vliegtuig stapten voelden we echt het verschil in warmte, maar wel lekker. We werden opgehaald door de huisbaas en zijn 's avonds meteen even langs de supermarkt Superfood gegaan waar ze gewoon alle Jumbo producten hebben.
Het appartement is simpel maar prima. De eigenaren zijn heel lief. Ook hebben we een papegaai buiten die praat, wel leuk. Na deze maand gaan we verhuizen naar een ander appartement wat net even wat mooier is.
Zaterdagmorgen was ik om 5 uur klaarwakker, nog niet aan de Arubaanse tijd gewend dus. Verder zijn we die dag op pad geweest met 3 jongens die we van school kennen. We hebben eerst boodschappen gedaan en zijn daarna naar de zee gegaan. Goed ingesmeerd natuurlijk en gelukkig niet verbrand. In de avond hebben we samen gekookt en zijn nog even wat gaan drinken bij een barretje. Kortom een leuke eerste dag!
Zondag konden we al wat langer slapen en in de middag zijn we naar het strand geweest samen met een meisje die hier ook verblijft en ik ken van de middelbare school. Was een gezellige middag. In de avond hebben we nog film gekeken. Toen was het weekend alweer voorbij!
Maandag begon mijn eerste werkdag om 8 uur. We hadden toen nog geen auto dus Rita (de huisbaas) bracht mij. Ik werd vriendelijk ontvangen en de mensen zijn hier allemaal superaardig! Ook mijn stagebegeleidster is heel lief en kan het goed met haar vinden.
Tussen de middag kan ik hier lunchen in de kantine. De terugreis moest ik met de bus. Dit was even zoeken maar ik zat in ieder geval in de juiste bus. Toen ik terug liep van de bushalte naar het appartement wist ik de weg even niet meer. Ik vroeg 3 vrouwen naar de weg die mij vervolgens meteen met de auto even brachten. Heel vriendelijk. Maandagavond hebben we een auto kunnen regelen dus ik ga nu elke dag met de auto naar het werk. Dinsdag en woensdag waren normale dagen. Gisteren werd ik ook noggevraagd of ik queen wil zijn voor onze afdeling voor carnival in het hotel morgen. Dat wil ik wel dus ben heel benieuwd! Vandaag zijn we alles aan het voorbereiden. Foto's volgen.
Verder hebben we ook een huisdier..... Dinsdagavond hoorde ik Esmee ineens schreeuwen: een kakkerlak! We hebben hem geprobeerd te vangen maar dit is echt onmogelijk, omdat hij zo snel is. Waar hij nu is gebleven geen idee dus ik douche mij elke dag heel snel.
Zo dat was een heel verhaal, ik zal wat vaker een verslag maken om jullie op de hoogte te houden!!

Liefs,
Willemijn

  • 06 Februari 2014 - 18:37

    Trijn De Jonge:

    Hallo Willemijn leuk om het zo te lezen wat je daar allemaal meemaakt
    Heel veel plezier daar.groetjes Hilbrand Trijn

  • 06 Februari 2014 - 19:16

    Carla:

    hoi willemijn.
    leuk om op deze manier te weten hoe het daar gaat. Ik hoop dat je dit vaker doet. Hier gaat
    alles z.n gangetje

  • 07 Februari 2014 - 13:07

    Willemijn Tilman:

    Hoi Hilbrand en Trijn. Dankjewel, dat gaat zeker goedkomen!

  • 07 Februari 2014 - 13:10

    Willemijn Tilman:

    Heehee Carla en de rest. Ik dit zeker vaker doen, kunnen jullie ook lezen wat ik allemaal doe :) gelukkig gaat bij jullie ook alles goed. Groetjes daar!

  • 07 Februari 2014 - 23:07

    Alletta :

    He Willemijn ,super leuk om even te lezen hoe het onderweg is gegaan en nu verder met het avontuur.
    Al een leuke foto van je gezien.En de kakkerlak(haha) ja die zijn echt snel.
    groetjes Annen.

  • 09 Februari 2014 - 20:48

    Carla Everts:

    Leuk om je reisverslag te lezen Willemijn. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Voor je het weet zijn de vijf maanden al weer om.

  • 18 Februari 2014 - 13:10

    Willemijn Tilman:

    Dankjewel voor de lieve berichtjes! Die kakkerlakken zijn echt snel inderdaad, haha en de weken vliegen nu al voorbij. Groetjes Willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 3594

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Aruba: one happy island!!

Landen bezocht: